Usch..

Fan, sååå trött. Helt jävla apatisk faktiskt. Skulle behövt baka, orkar inte överhuvudtaget. Fattar ingenting. Jag liksom bara ”är” då jag väl kommer hem.

Började morgonen med att glida in på soc med en kompletterande faktura. Denna faktura gick ju liksom inte att få till den 10/12, då ansökan skulle in till soc.

När jag varit på soc så blev det till att studsa ombord på buss 753 till sjukhuset. Jag hade ju en tel tid med min ena smärtsköterska, precis innan bussen kom, så att då hon ringde så bad jag att få titta in till henne på sjukhuset istället. Och det fick jag. Jag hann nämna dock, att det gällde höjning av medicin. Då jag kom till sjukhuset så gick jag till sköterskan direkt. Och hon hade hunnit prata med min smärtläkare, så nu fick jag ett ”schema” på hur jag ska trappa upp medicinen. Å blir jag mer beng än vad jag är nu, så skulle jag höra av mig. Som tur är så är jag inbokad på besök hos Dr Hans, min smärtläkare, den 2/1.

Efter samtal med sköterskan så var det dags för kuratorn på smärtmottagningen. Gulle Anne, hon hjälpte mig att tänka hur jag skulle skriva min överklagan mot Fk. Så att den är nu bara att lägga på brevlådan. Skönt!

Då sjukhuset var klart så kollade jag lite läget på stan. Kollade in den otroligt goda korven på julmarknaden och gick in på Åhléns. Jag hittade en julklapp, som inte var så dyr, så dessa pengar hade jag ju kontant i fickan. Jag ställde mig i den långa kön, men såg tyvärr inte förrän jag kom fram, att de bara tar kort på Åhléns outlet. Fuck! Sa åt kassörskan att hon fick ta hand om det jag skulle ha handlat. Jag orkade inte, vid det här laget, lämna tbx grejen på det stället jag tog den. Nu var jag trött och gick och tog bussen hem.

Och SJÄLVKLART hände en ny incident på bussen. Trångt i gången, då folk stod i vägen då jag skulle kliva av, vilket medförde att min ryggsäck fastnade i ett handtag på sätet. Och om någon hjälpte mig att få bort ryggan fr handtaget? Ehh nää, och där stod jag, bortgjord, och strulandes med ryggsäck och kryckor. Nu är jag så trött på att det inte funkar att åka buss. Ännu en incident att ta upp då jag fyller i färdtjänstansökan.

Gick hem och lade mig i soffan, och där ligger jag fortfarande. Var ute med King en sväng bara. Och just nu så längtar jag bara efter att krypa ner i sängen. Trött. Ont. Less. Ur funktion.

Lev väl..

Lämna en kommentar