Rollator test..

I morse var det fullt med snö ute. Tog en snöig promme med King och han körde sitt eget race i den djupaste snön, vilket resulterade i ”stora snöbollar över hela kroppen”. Skitkul! Det var liksom bara att låta honom gå in i duschen. Under tiden han torkade så var det dags för mig att göra mig i ordning.

Kl: 12.35 dök buss 751 upp. Alla blev lite oroliga på bussen, då bussen körde förbi Gumnars istället för att svänga in höger. Högersvängen tog han längre fram och tog resten av ordinarie busshållsplatserna. Det var liksom bara Linnégatan som var avstängd, pga vägarbete. Fan vad de har hållt på länge. Ja så kom vi då till ghettot Hovsjö, och eftersom jag bara fått en plats bakom chauffören, så sa han åt mig att hoppa av därframme. Superkul och schysst chaffis. Å mötte Punken gjorde jag också, lika glad som vanligt.

Nu var jag framme. Jag stod utanför Hovsjö Rehab och kunde konstatera att de har gjort om inuti byggnaden. Det var skitfräscht. Anmälde mig i receptionen, chattade lite med dotra och vips så står Carina där. Väldigt nice. Å vilket stort kontor hon hade fått. Med en brits, så att hon har plats för sina akupunktur och laser patienter. Hon gick och hämtade en rollator. Jag fick provköra och Carina sa: – Gå ut och provkör i korridoren. Å dra åt helvete vilken smidig sak. Så att.. en sådan är nu beställt. Carina levererar på fredag. Finns bara ett krux. Korgen till rollatorn måste beställas fr Sthlm. Den kostade 290kr, men den lär gå på multum om jag vill ha frakt. Skulle behöva någon, som är i Sthlm mycket, som kunde hjälpa mig att hämta den. Nåja.. vi får se. Fan, frågan är om den ens går in i hissen. Å det kom jag på nu 😔😕

Jahapp.. jag och Carina pratade om allt mellan himmel och jord. Och mkt snack blev det förstås om Fk.

Då jag var klar hos Carina så studsade jag ut till bussen, åkte ner på stan och träffade Janet. Vi gick runt och kollade på den sanslöst yttepyttiga ”julmarknaden” och sedan fikade vi på Castello. Johanna, Janets dotter joinade oss efter en stund. Mysigt att ses innan jul, och skjuts hem fick jag också.

Men.. glädjen blev inte så långvarig. Försörjningsstöd hade skickat beräkningen för soc bidraget för januari. Jag visste ju att man kan ansöka och pengar till julklappar, vilket jag gjorde. Men vad tror ni då? Jo AVSLAG förstås. Ja, sedan fick jag även avslag för att jag ansökte om 200kr till min tårta, eftersom jag fyller 50 år på nyårsafton. Men nä, avslag där med. Så från att komma hem fr stan, och vara en glad skit, till att bli ledsen – det gick fort. Det är sällan jag får vara glad helt enkelt. Skit är vad det är..

Mitt liv består av smärta, avslag och en satans massa kämpa med omprövningar och överklaganden.. Roligt liv, någon som vill byta?

Lev väl..

Lämna en kommentar