Att kunna säga nej..

Jag pratade precis med min mor, hon undrade om jag kunde förmedla lite saker till min arbetsterapeut imorgon. Jag kände mig illamående och pressad, över det lilla, så att jag sa bara: -Jag kan ge dig numret till henne så får ni ringa själva. Ooops, det har väl typ aldrig hänt förut, att jag sagt nej, men jag MÅSTE! För att sanningen är den att jag har så förbannat mycket annat att hålla reda på, i detta ”icke friska” huvud. Det räcker med det JAG måste klara av denna vecka.

Sedan vill jag tacka den underbara och omtänksamma kvinna, som följer min blogg, Kristina. Att ha dig som, visar omtanke och skriver till mig, om vad du tycker och tänker, hjälper mig så oerhört. Önskar att jag kunde göra något för dig ❤⚘

Idag har jag och djuren haft en vilodag, och det har verkligen behövts. I morgon ska jag pröva ut en rollator. Jag.. jag som ALLTID älskat att gå, men som bara får svårare och svårare att gå. Det är en sorg. Men ändå, mitt val. Jag måste kunna gå så bra som möjligt. Och Carina Kullander, den bästa arbetsterapeuten ever, förlitar jag mig på helt och fullt. Jag började gå hos Carina då hon jobbade på Hovsjö Rehab, har haft henne nu i alla år på Telge Rehab, men nu är hon tbx på Hovsjö Rehab och jag följer efter. Hon är en sån i helsikes kompetent person, det hon inte vet är inte värt att veta. Hon hjälper mig med rätt kryckor, hand -och armbågsartoser och hon var även den som diagnostiserade mina karpaltunnelsyndrom. ❤

Jaha, och så har jag ringt Smärtmottagningen ikväll. Tel tid på tisd. Min smärtlindring hjälper inte, så ÅTERIGEN nalkas höjning utav medicin. Det är skitjobbigt med inprövning av nya mediciner och sedan blir det ALLTID tufft då man blir immun och måste höja dosen. Detta ”lull lull” är ju knappast något som kommer lägligt nu.

Men.. nu något roligt. Hade kontakt med dotra i em. Allt är bra. Tjejerna skulle bo i poolen/vattnet 24/7 om de fick, och tydligen börjar lillfis också vänja sig alltmer. Jag saknar nin familj ❤❤❤

Men nu.. ut med K i snön, vilket han älskar. Och sedan blir det till att lägga skallen på kudden, i sängen. För soffkudden, den har det legats på mest hela dagen. Har ont i huvudet, IGEN, och bara runt mitt högra öga. STÖRIGT!

Lev väl..

Lämna en kommentar